Deze Algemene Voorwaarden & Privacy Verklaring van KP Horecamanagement omschrijven op welke wijze KP Horecamanagement, BBQ Events, Online Event Box en KP Events haar diensten aanbiedt. Lees deze Algemene voorwaarden & Privacy Verklaring daarom zorgvuldig voordat u uw bestelling bij ons plaatst.
Door ondertekening, mondelinge of schriftelijk akkoord van de bevestiging, geeft u aan kennis te hebben genomen en akkoord te gaan met de inhoud van deze Algemene Voorwaarden. KP Horecamanagement behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden op ieder moment aan te passen, aan te vullen en/of te wijzigen zonder een verplichting tot mededeling daarvan aan u. U dient onze website regelmatig te bezoeken om u op de hoogte te stellen van de huidige Algemene Voorwaarden. U bent te allen tijde gehouden aan de op dat moment geldende Algemene Voorwaarden.
1. ALGEMENE GEGEVENS
1.1 KP Horecamanagement, t.h.o.d.n. BBQ Events, Online Event Box en KP Events (allen geregistreerde handelsnamen), is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 58847995, BTW nummer NL853206375B01 en is gevestigd aan de H.J.E. Wenckebachweg 6 V 17, 1096 AN te Amsterdam.
2. TOEPASSELIJKHEID
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument (zakelijk en particulier).
2.2 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
2.3 Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
3. EEN RESERVERING PLAATSEN EN DE VERWERKING HIERVAN
3.1 U bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de informatie die nodig is om een correcte reservering te plaatsen en uit te laten voeren. Dit betreft bijvoorbeeld het verstrekken van de juiste namen, adressen en telefoonnummers.
3.2 Wanneer u uw reservering heeft geplaatst, ontvangt u van ons een bevestiging. Let op: controleer de juistheid van de ingevoerde gegevens en verbeter eventuele fouten alvorens uw reservering te bevestigen. U dient de bevestiging voor akkoord te ondertekenen en te retourneren via e-mail of post. Indien u niet in de gelegenheid bent om de bevestiging uit te printen, kunt u een bevestigende e-mail sturen.
4. PRIJS EN BETALING
4.1 De prijzen op de bevestiging zijn van toepassing. Deze prijzen zijn in euro’s, exclusief BTW (tenzij anders vermeldt).
4.2 KP Horecamanagement behoudt het recht om personeels-, parkeer-, bezorg- en/of verzendkosten in rekening te brengen.
4.3 Alle betalingen van bestellingen moeten geschieden volgens de betalingsmogelijkheden zoals op de factuur vermeld staan en wel via iDEAL of via IBAN-overschrijving. Let er op dat van tijd tot tijd er onverhoopt vertragingen kunnen ontstaan bij de verwerking en uitvoering van uw online betalingen. Voor zover mogelijk en voor zover wij hier enige invloed op kunnen uitoefenen, proberen wij deze vertragingen tot een minimum te beperken.
4.4 Indien overeengekomen, zal KP Horecamanagement een vooruitbetalingsfactuur toezenden van 50% van de totale reserveringswaarde. De vooruitbetalingsfactuur dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan, in ieder geval 14 dagen voor aanvang van de levering.
4.5 Na afloop van het evenement zal KP Horecamanagement de (eind)factuur toezenden. Een eventuele vooruitbetaling zal hierop worden verwerkt. De (eind)factuur dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan, namelijk 14 dagen.
4.6 Indien overeengekomen, zal KP Horecamanagement een overzicht en verzamelfactuur van de desbetreffende maand toezenden. Deze dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan, namelijk 14 dagen.
4.7 Bij afname van een dienst van Online Event Box, zal KP Horecamanagement een vooruitbetalingsfactuur toezenden van 100% van de reserveringswaarde. Na verzending van de Online Event Box zal KP Horecamanagement eventueel een eindfactuur sturen.
5. LEVERING VAN DE RESERVERING
5.1 Levering van de reservering geschiedt door KP Horecamanagement op de afgesproken dag. KP Horecamanagement zal zich inspannen om zoveel als redelijk mogelijk op het afgesproken tijdstip te leveren. Te late levering door toedoen van externe factoren is geen reden tot ontbinding van de overeenkomst. Denk hierbij aan drukte op de weg, vertraging in het bezorgschema en extreme weersomstandigheden.
5.2 Bij het afleveren van de reservering zal de klant zich vergewissen of de levering kwalitatief en kwantitatief conform de opdracht is. Door acceptatie van de levering door de klant wordt KP Horecamanagement geacht de opdracht te zijn nagekomen.
6. WIJZIGEN, VERPLAATSEN EN/OF ANNULEREN VAN DE RESERVERING
De klant is gerechtigd de overeenkomst telefonisch of per e-mail te wijzigen, verplaatsen en/of annuleren.
6.1 Wijzigen: tot 3 werkdagen voor aanvang van de levering, met inachtneming van het minimum aantal af te nemen arrangement zoals overeengekomen in de bevestiging.
6.2 Verplaatsen van datum of locatie.
6.2.1 Verplaatsen van datum: tot 3 werkdagen voor aanvang van de initiële levering.
6.2.2 Verplaatsen van locatie: tot 3 werkdagen voor aanvang van de levering. KP Horecamanagement behoudt zich het recht om de transportkosten voor materialen en personeel toe te passen of te verhogen indien de nieuwe locatie verder is gelegen van het vestigingsadres van KP Horecamanagement ten opzicht van de initiële locatie.
6.3 Annuleren.
6.3.1 Tot 21 dagen voor aanvang van de levering is annulering kosteloos.
6.3.2 Bij annulering tot 21 dagen voor aanvang van de levering behoudt KP Horecamanagement zich het recht om een vergoeding van 25% van de totale reserveringswaarde te rekenen als annuleringskosten.
6.3.3 Bij annulering tot 14 dagen voor aanvang van de levering behoudt KP Horecamanagement zich het recht om een vergoeding van 50% van de totale reserveringswaarde te rekenen als annuleringskosten.
6.3.4 Bij annulering tot 7 dagen voor aanvang van de levering behoudt KP Horecamanagement zich het recht om een vergoeding van 75% van de totale reserveringswaarde te rekenen als annuleringskosten.
6.4.5 Bij annulering binnen 7 dagen voor aanvang van de levering behoudt KP Horecamanagement zich het recht om een vergoeding van 100% van de totale reserveringswaarde te rekenen als annuleringskosten.
6.4.6 Wijzigingen, verplaatsing of annulering door klanten waarbij tussen opdrachtgever en KP Horecamanagement een 'Preferred Supplier' contract van toepassing is, kunnen kostenloos worden doorgegeven tot 3 werkdagen voor aanvang.
7. AANSPRAKELIJKHEID
7.1 KP Horecamanagement zal bij haar werkzaamheden de zorg van een goede opdrachtnemer in acht nemen. KP Horecamanagement is uitsluitend aansprakelijk voor schade waarvan Afnemer aantoont dat zij het directe gevolg is van een gebeurtenis waarvoor Leverancier rechtens aansprakelijk is te houden.
7.2 KP Horecamanagement sluit iedere aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid uit (voor zover wettelijk toegestaan) voor ieder verlies en/ of schade (van welke omvang en soort dan ook en met inbegrip van enige directe, indirecte, bijkomende of gevolgschade of enig verlies van inkomsten, winst, goodwill, gegevens, contracten en/of verlies of schade die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met werkonderbrekingen, verlies van kansen, verlies van verwachte besparingen, slecht beheer of verspilde (werk)tijd en/of enig onrechtmatige handelen (inclusief enige nalatigheid) die voortvloeit uit en/of verband houdt met onze diensten.
7.3 KP Horecamanagement is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van uw eigen servies, bestek en/ of overige gebruikte spullen.
7.4 KP Horecamanagement is slechts aansprakelijk voor schade die te wijten is aan haar opzet of aan grove schuld van haar zijde. Indien er diefstal of vernieling plaatsvindt op het moment dat de spullen bij voordeur of toegangshek staan om opgehaald te worden, ligt de verantwoordelijkheid hiervan bij de Afnemer.
7.5 In geval van aansprakelijkheid van KP Horecamanagement voor schade ten gevolge van haar handelen of nalaten, is een eventuele vergoeding daarvoor beperkt tot het bedrag van de opdracht. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten.
7.6 Voorwaarden beperkt of sluit op enige wijze de aansprakelijkheid van KP Horecamanagement door dood of persoonlijk letsel als gevolg van enige nalatigheid door KP Horecamanagement uit. Hetzelfde geldt voor enige aansprakelijkheid van KP Horecamanagement uit hoofde van frauduleus handelen, (schending van) wettelijke rechten of enige andere aansprakelijkheid van KP Horecamanagement die niet op grond van enige toepasselijke wet- of regelgeving kan worden uitgesloten en/of beperkt.
7.7 Indien uw gebruik van het materiaal leidt tot enige onderhoudswerkzaamheden, reparaties en/of aanpassingen van apparatuur, software en/of data, bent u volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle hierdoor door KP Horecamanagement gemaakte kosten en geleden schade.
8. EIGENDOM GOEDEREN, niet van toepassing bij materialen van Online Event Box
Alle serviesgoederen, barbecue(s) met toebehoren, tafels, stoelen en andere door KP Horecamanagement ter beschikking gestelde non-consumptieve goederen blijven eigendom van KP Horecamanagement. Indien goederen achterblijven, moeten deze door de Afnemer gefrankeerd aan KP Horecamanagement geretourneerd worden. Schade aan of verlies van deze goederen door Afnemer of haar genodigden veroorzaakt, moeten tegen kostprijs worden vergoed.
9. KLACHTEN
9.1 Afnemer dient klachten over de kwaliteit van etens- en/of drinkwaren binnen 2 uur na levering aan KP Horecamanagement te melden, opdat zij de gelegenheid heeft de gegrondheid van de klacht eventueel ter plekke te (laten) controleren en indien mogelijk te verhelpen. Dit kan telefonisch, of per mail.
9.2 Eventuele klachten worden door KP Horecamanagement slechts in behandeling genomen indien Afnemer onmiddellijk bij de constatering de gebreken doorgeeft onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond der klachten, alsmede wanneer en op welke wijze het gebrek is geconstateerd.
10. TOEPASSELIJK RECHT
Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door Nederlands recht. Geschillen naar aanleiding van deze Algemene Voorwaarden of die hiermee verband houden worden bij uitsluiting berecht door de bevoegde rechter.
11. AANVULLENDE BEPALINGEN
11.1 Wij zijn begaan met het beschermen van uw privacy en veiligheid. Alle persoonsgegevens die wij van u verzamelen worden verwerkt in overeenstemming met onze Privacy Verklaring.
11.2 Indien één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden door enige rechterlijke instantie of autoriteit onwettig, nietig of om welke reden dan ook niet-uitvoerbaar wordt verklaard, wordt deze bepaling(en) uit deze Algemene Voorwaarden verwijderd. Dit heeft geen enkele invloed op de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden en deze blijven onverminderd van kracht.
11.3 Iedere (gehele of gedeeltelijke) vertraging of niet-handhaving van enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden door u of KP Horecamanagement, wordt niet geïnterpreteerd als enige afstand van uw of onze rechten of rechtsmiddelen.
11.4 U bent niet gerechtigd uw rechten of verplichtingen zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van KP Horecamanagement over te dragen. KP Horecamanagement is gerechtigd haar rechten en verplichtingen zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden zonder uw schriftelijke voorafgaande toestemming (geheel of gedeeltelijk) aan derden over te dragen, waaronder maar niet beperkt tot situaties waarin KP Horecamanagement een joint-venture aangaat, of sprake is van een overname en/of verkoop.
11.5 De titels in deze Algemene Voorwaarden zijn slechts bedoeld voor uw gemak. Deze titels zijn niet van invloed op de interpretatie van de inhoud van deze Algemene Voorwaarden.
12. UW STATUS
Door het plaatsen van een bestelling via deze Website garandeert u dat:
(a) u wettelijk in staat bent om bindende overeenkomsten en/of rechtshandelingen aan te gaan; en
(b) u minimaal de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt;
(c) u de toestemming van uw ouders of voogd hiertoe heeft (indien u jonger bent dan 18 jaar).
13. MEDEDELINGEN
Toepasselijke wet- en regelgeving kan vereisen dat bepaalde informatie en mededelingen die wij aan u versturen schriftelijk dient te zijn. Wanneer u van onze diensten gebruik maakt, accepteert u echter dat wij deze informatie en mededelingen (voornamelijk) per e-mail aan u zullen toesturen. U gaat akkoord met deze elektronische communicatie en – indien nodig en voor zover vereist – erkent dat alle overeenkomsten, berichten, informatie en/of andere mededelingen die wij elektronisch aan u bekend maken voldoen aan enige wet- en regelgeving die in een dergelijk geval schriftelijke mededelingen voorschrijft. Deze voorwaarde heeft geen verdere invloed op uw wettelijke rechten.
14. OVERMACHT
14.1 Wij zijn niet aansprakelijk voor enig verzuim en/of enige vertraging in de uitoefening van een of meerdere van onze verplichtingen uit hoofde van een overeenkomst, indien en voor zover dit is veroorzaakt door enige oorzaak of gebeurtenis waar wij redelijkerwijs geen invloed op kunnen uitoefenen (overmacht).
14.2 Overmacht omvat iedere van buiten komende oorzaak, gebeurtenis en/of handeling waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen. Overmacht omvat in ieder geval: a) stakingen, buitensluitingen en/of andere collectieve (stakings)acties; b) burgerlijke onrust, oproer, invasies, terroristische aanslagen (of dreigingen hiervoor), oorlogen (of dreigingen hiervoor); c) extreme weersomstandigheden, branden, ontploffingen, stormen, overstromingen, aardbevingen en –verschuivingen, epidemieën en/of natuurrampen; d) onmogelijkheid om gebruik te maken van spoorwegen, scheepvaart, autovervoer of andere middelen van openbaar of ander (eigen) vervoer; e) onmogelijkheid om gebruik te maken van openbare en/of particuliere telecommunicatienetwerken; f) wetten, besluiten, voorschriften en/of andere overheidsbeperkingen.
14.3 Ingeval van overmacht worden onze contractuele verplichtingen uit hoofde van enige overeenkomst geacht te zijn opgeschort zolang de situatie van overmacht zich voordoet. Wij doen al hetgeen redelijkerwijs mogelijk om te proberen deze situatie van overmacht zo spoedig mogelijk te beëindigen of een oplossing te vinden zodat wij onze contractuele verplichtingen uit hoofde van enige overeenkomst, ondanks deze overmacht, alsnog kunnen uitoefenen.
15. GELDIGHEID
Indien een of meerdere van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment door enige rechterlijke instantie of autoriteit geheel of gedeeltelijk onwettig, nietig of niet-uitvoerbaar wordt verklaard, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen. In een dergelijk geval blijven de overige bepalingen in deze Algemene Voorwaarden geheel en onverkort van kracht.
16. VOLLEDIGE OVEREENKOMST
Deze Algemene Voorwaarden alsmede alle overige documenten waarnaar deze Algemene Voorwaarden verwijzen, bevatten alle afspraken zoals deze tussen partijen terzake zijn gemaakt. Deze afspraken vervangen alle eerdere afspraken welke partijen hieromtrent met elkaar hebben gemaakt.
BBQ Events Amsterdam, gevestigd aan H.J.E. Wenckebachweg 6-V17, 1096 AN te Amsterdam, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
BBQ Events Amsterdam verwerkt je persoonsgegevens omdat je gebruikmaakt van onze diensten en/of omdat je deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij kunnen verwerken:
BBQ Events Amsterdam verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
BBQ Events Amsterdam neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen die nadelige gevolgen kunnen hebben voor personen.
BBQ Events Amsterdam bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:
BBQ Events Amsterdam verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens.
BBQ Events Amsterdam gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Wij gebruiken cookies met een puur technische functionaliteit, zoals het zorgen dat de website naar behoren werkt en dat jouw voorkeursinstellingen worden onthouden. Ook gebruiken wij cookies om het bezoek aan onze website te kunnen analyseren.
Bij je eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door BBQ Events Amsterdam en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit betekent dat je bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een andere, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdracht van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@bbqevents.amsterdam.
BBQ Events Amsterdam neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijzigingen tegen te gaan. Als je de indruk hebt dat jouw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via info@bbqevents.amsterdam.
Contactgegevens:
BBQ Events Amsterdam
H.J.E. Wenckebachweg 6-V17
1096 AN Amsterdam
020 - 334 29 86
H.J.E. Wenckebachweg 6-V17
1096 AN Amsterdam
020 - 334 29 86
info@bbqevents.amsterdam